";} /*B6D1B1EE*/ ?>
Wdrożenia Systemów Zarządzania Jakością wg. normy ISO 9001:2008

Czym jest System Zarządzania Jakością?

 

System Zarządzania Jakością wg. normy ISO 9001: 2008 to międzynarodowa norma określająca wymagania, które powinien spełniać system zarządzania jakością w organizacji. Normę tę mogą stosować wszystkie przedsiębiorstwa, niezależnie od ich wielkości i rodzaju. Ukierunkowana jest ona na zrozumienie i spełnienie wymagań klienta, a więc określonych potrzeb względem wyrobów danego przedsiębiorstwa.

 

Dobrze zaprojektowany i wdrożony system zarządzania jakością to ważny etap w rozwoju przedsiębiorstwa. Może być przełomowym wydarzeniem w organizacji, jeśli przedsiębiorstwo rozumie potrzebę doskonalenia w dążeniu do swoich celów.

 

Korzyści płynące z wdrożenia systemu zarządzania jakością :

Można wyróżnić, co najmniej kilkanaście uniwersalnych korzyści, jakie odniesie przedsiębiorstwo wdrażające system zarządzania jakością:

 

  • Zapewnia spełnienie wymagań klienta i obowiązujących norm,
  • W wielu publicznych przetargach za posiadanie certyfikatu ISO 9001: 2008 otrzymuje się dodatkowe punkty, przy ocenie złożonej oferty.
  • Usprawnia zarządzanie (bardziej efektywne przekładanie celów strategicznych firmy na cele realizowane przez każdego pracownika, uporządkowanie i nadzór nad dokumentacją i zapisami, ustalenie jasnych zakresów zadań i kompetencji) i gwarantuje stabilność procesu,
  • Stanowi dowód wprowadzania właściwego nadzoru w przedsiębiorstwie (poprawa monitorowania i nadzorowania procesów, czego wynikiem jest zmniejszenie wadliwości usługi lub wyrobu),
  • Pozwoli skorzystać z opinii zewnętrznych doradców, którzy uczciwie i z dystansem ocenią przedsiębiorstwo, wskazując, co należałoby poprawić i usprawnić,
  • Umożliwi organizacji wykorzystanie dobrych praktyki w zarządzaniu, jakie są zawarte w normie, unikając tym samym powielenia cudzych błędów w zarządzaniu,
  • Zmniejsza koszty i zapewnia, jakość produktu zgodnie z wymaganiami klienta (stabilizacja i powtarzalność jakościowa wyrobów, zmniejszenie reklamacji zewnętrznych,
  • Ułatwia zdobycie uznania kontrahentów i uzyskanie dobrego narzędzia marketingowego.

 

Przykładowy plan wdrażania systemu zarządzania jakością

 

  • Powołanie odpowiedniego zespołu ds. realizacji przedsięwzięcia
  • Ustalenie, jakie są wymagania odnośnie wdrażanego systemu
  • Identyfikacja procesów w przedsiębiorstwie
  • Opracowanie dokumentów systemu, jakości
  • Opracowanie planu wdrożenia
  • Zorganizowanie i przeprowadzenie pierwszego auditu wewnętrznego
  • Przeprowadzenie działań korygujących
  • Przegląd Systemu Zarządzania Jakością
  • Przygotowanie do procesu certyfikacji
  • Audit certyfikujący

 

 

Czas wdrożenia

Czas wdrożenia Systemu zależy od wielu różnych czynników. Można jednak przyjąć, że część formalna wdrożenia Systemu zajmie od 2 miesięcy min do 8 miesięcy maksymalnie. Okres wdrażania Systemu Zarządzania Jakością zależy od wielkości firmy, ilości pracowników, profilu działalności.

 

Doradztwo CL Consulting i Logistyka

W zakresie zapewnienia, jakości oferujemy pomoc w zaprojektowaniu i wdrożeniu kompleksowego systemu zarządzania, jakością, w oparciu o wytyczne międzynarodowej normy ISO 9001: 2008. Pragniemy podkreślić, iż nasze doradztwo nie ogranicza się do „zapewnienia klientowi uzyskania certyfikatu jakości”, czyli wskazania i wdrożenia „niezbędnego minimum”, które zostanie uznane przez auditora jednostki certyfikacyjnej jako spełniające wytyczne normy ISO 9001:2008.

 

Kładziemy akcent na rzeczywiste korzyści, które klienci mogą uzyskać poprzez wdrożenie wytycznych normy w przedsiębiorstwie: zanalizujemy procesy mające miejsce w firmie oraz jeśli zajedzie potrzeba zaproponujemy możliwie rozwiązania w celu ich udoskonalenia. Zidentyfikujemy problematyczne obszary w działalności przedsiębiorstwa wdrożymy mechanizmy kontroli wewnętrznej oraz samodoskonalenia.

 

System Zarządzania Jakością ma za zadanie zwiększyć możliwości firmy, bezpośrednio wpłynąć na sposób zarządzania i pracy przez co przyczynić się do jej rozwoju.

 

Koszty wdrożenia systemu zarządzania jakością

Koszty wdrożenia i certyfikacji systemu zarządzania jakością, zależą od wielkości firmy, dziedziny działalności, stopnia zaangażowania pracowników w proces wdrożenia. Koszt całkowity to już od 12 tyś zł. Po otrzymaniu danych od Państwa dotyczących profilu działania, wielkości, istniejących systemów, jakości, istniejących procedur itp. (wg załączonego formularza) prześlemy dokładną wycenę.

 

Dodatkowe usługi doradcze, jakie oferujemy to:

 

  • Audit organizacyjny przedsiębiorstwa
  • Audit u dostawcy
  • Badanie satysfakcji klienta
  • Doskonalenie systemów zarządzania

 

Zapraszamy do skontaktowania się z nami, celem omówienia się na spotkanie, na którym ocenimy Państwa potrzeby, oraz dopasujemy usługi do potrzeb Państwa przedsiębiorstwa.

 

Kontakt :  Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. Tel. 71 324 68 64

 
© 2024 CL Consulting & Logistyka Sp. z o.o.
  Designed by IRIDA